به من اطلاع بده!

با کلیک بر روی "Allow" از تخفیف ها و پیام های سایت مطلع شوید.
user-avatar
نام کاربر

بیکاری و نداشتن استقلال مالی همسر باعث شده که بترسم پولمو توی خونه خرج کنم

دسته بندی: استقلال مالی
#مخارج_زندگی #بی_مسئولیتی_همسر
3 981 4 سال پیش
سلام و عرض ادب
من ده ساله ازدواج کردم و دوتا دختر دارم. همسرم در خانواده ای بزرگ شده که همیشه از طرف پدر حمایت مالی شده و این باعث شد استقلال یا بلوغ مالی پیدا نکنه و الان با وجود دو فرزند هنوز احساس مسئولیت مالی نداره.
5 ساله پدر شوهرم فوت کرده و یک سال و نیمه که همسرم کاملا بیکاره و تنها راه درآمدی ما اجاره مغازه ارثیه ای هست که بین دو برادر تقسیم میشه. ما زندگی سختی رو میگذرونیم و فقط از پس مخارج خورد و خوراک بخور و نمیر بر میایم.
تنها جوابی هم که داره کار نیست و شرایط زندگی همه همینه. و چون دخترام کوچولو هستن اجازه نمیده منم کار کنم. من قبل از بچه دارشدن چند سال پیش برادرم کار کردم و بعد از نرفتنم هم همچنان برادرم بیمه من رو رد میکرد و الان میخام بیمه بیکاری بگیرم و قراره تا دوسال هر ماه این پول به حساب من واریز میشه.
میخواستم بپرسم با وجود شرایط بد مالی که میگذرونیم و اینکه دلم نمیخواد همه پولمو توی خونه ای خرج کنم که مردش عادت داره به بیکاری و بی عاری و هم اینکه نمیخوام حرفی بزنم یا رفتاری کنم که مشکلی پیش بیاد رفتار درست چیه؟
دلم میخواد این پولو واسه خودم پس انداز کنم ولی مطمئنم الان همسرم خیالش راحت شده که قراره ی پولی هر چند کم وارد زندگی بشه و مثلا کمک خرج باشه من دلم نمیخواد بعد از اینکه تا الان چند بار سادگی کردم و همه سرمایمو که طلاهام بود در اختیارش گذاشتم و الان ریالی پس انداز ندارم اینو هم از دست بدم.
لطفا منو راهنمایی کنید با چه زبان و رفتاری همسرم رو متقاعد کنم این پول مال منه و دوست ندارم خرد خرد خرجش کنم تا تموم شه. قبلا از همراهی و راهنماییتون نهایت تشکر رو دارم.
لطفا پیش از ارسال نظر و یا پاسخ، خلاصه قوانین زیر را مطالعه کنید:
لطفا حتما به صورت فارسی بنویسید و از کیبورد فارسی استفاده کنید.
نظراتی که شامل الفاظ رکیک و توهین آمیز و بحث های سیاسی و قومیتی باشد منتشر نمی شوند و حذف می شوند.
نظراتی که شامل تبلیغ به صورت لینک، نام شرکت، اشخاص خاص باشند منتشر نمی شوند.
شما میتوانید تجربه خودتان را از یک موضوع را به صورت نظر در اینجا درج کنید، و یا میتوانید از تجربه دیگران استفاده کنید.
نام و نام خانوادگی من را به دیگران نمایش نده
samira

عزیزم با بحث و دعوا نمیتونید کاری بکنید بنظر من شما یک انگیزه ایجاد کنید برای همسرتون مثلا خودتون یک کسب و کار راه بندازید با زدن یک پیج اینستا میتوید این کار رو انجام بدید . یا اینکه اگر میتونید پولتون رو بگید داداشتون واستون نگهداره پس انداز کنه واستون که نیاد دستتون خرجش کنید

پاسخ 1 4 سال پیش
نام کاربر

بنظرم برای خودت پس انداز کن و صداشو در نیار وقتی شوهرت انقدر بی خیال و بی غیرت هست که چشمش به دست دیگران هست این مرد ارزش کمک کردن نداره مطمئن باش وظیفه میدونه و اگر بهش گفتی قراره پولی بدستت بیاد بگو نشده بهم خورده پس فردا که بچه هات بزرگ بشن و خرج زیاد دارن میخواد چیکار کنه واقعا نمیدونم چرا با این مردها ازدواج میکنید یعنی خونه پدرت اذیت میشدی والا بعضی خانم ها فقط میخوان ازدواج کنند به چه قیمتی والا جای سوال هست....

پاسخ 4 سال پیش
رز قرمز

لازم نبود از بیمه خبردار بشن بگین کنسل شد

پاسخ 4 سال پیش